Scroll Top

Beurstip 2: Met deze tools stijg je boven het beursgeweld uit

Pim pam pearle activatie

Hoe ga je ervoor zorgen dat jouw stand zo aantrekkelijk en leuk is dat iedereen daar wilt zijn? Misschien heb je een beursstand die hergebruikt wordt of moet je deze nog nieuw ontwerpen. In de conceptontwikkeling van de beursstand van jouw aankomende beurs dien je in ieder geval rekening te houden met een traffic genererend middel. Jouw stand dient zijn eigen promotiecampagne met USP te hebben. Promotiebureau Dutch Moving Media beschikt over meerdere unieke en zeer succesvolle beurstools. We lichten drie actiemarketing tools voor je uit voor een optimale beursdeelname. Wil je een unieke activatie voor jouw beursstand? Dutch Moving Media ontwikkelde voor vele A-merken unieke activaties.

Actiemarketing optie 1: Fotomarketing

Fotomarketing

Een beurs is voor vele een dagje uit. Om jouw doelgroep deze dag te laten herinneren is fotomarketing een relevante actiemarketing tool. Foto’s worden tegenwoordig bijna niet meer geprint. Wanneer dit gratis wordt aangeboden is hier veel animo voor. Iedereen wilt wel een foto van zichzelf tijdens een dagje uit als herinnering! Op jouw beursstand gaat jouw doelgroep op de foto. Beursmedewerkers zorgen voor een soepele afhandeling van de fotomarketing én jouw doelgroep krijgt de foto mee. Lees meer over fotomarketing in onze recente blog: Waarom jij fotomarketing wilt inzetten.

Actiemarketing optie 2: De windcabine

Ken jij de windcabine van de ouderwetse spelshows nog? Het plezier van deze windcabine is niet ouder geworden, enkel groter! Plaats de windcabine op jouw beursstand en onze beursmedewerkers zorgen voor een optimale uitvoering van deze actiemarketing. In de windcabine bevinden zich honderden kleine briefjes met mogelijke prijzen ertussen. Weet jouw doelgroep binnen de speeltijd de hoofdprijs te grijpen en vast te houden? Gegarandeerd dat jouw doelgroep met een grote smile nog op  jouw beursstand blijven hangen. Voordat ze de windcabine instappen noteren onze beursmedewerkers hun NAWTE gegevens voor toekomstige mailingen.

Actiemarketing optie 3: Productdemonstraties

Sony Playstation VR team

Door je product te demonstreren aan de voorkant van je beursstand zal direct de aandacht op het product liggen. In supermarkten zijn instore demonstraties (winkeldemonstraties) zeer succesvol en verkoop verhogend. Laat jouw doelgroep het product zelf testen in bijvoorbeeld een activatie (zet jij de snelste tijd neer om deze kruimels op te zuigen?) of laat het eindresultaat aan ze proeven (proef mosselen eens op een andere manier). Promotiebureau Dutch Moving Media heeft ervaren product demonstrateurs beschikbaar voor zowel food als (technische) producten. Productdemonstraties zijn altijd een goed idee, als ze sterk neergezet worden. Graag denken we met je mee over de optimale invulling om daarmee de traffic te genereren.

Eigen unieke activatie creëren

Wil jij liever een unieke activatie waardoor jouw stand boven de anderen uitstijgt? Activatiebureau Dutch Moving Media bedenkt en creëert ook op aanvraag nieuwe activaties. Graag zetten we onze creativiteit voor jouw merk in om een unieke beurs fieldmarketing activatie te realiseren. Voor meer informatie hierover: neem contact met ons op.

 

Lees ook de andere fieldmarketing tips voor succesvolle beurzen:

Tip 1: Getrainde beursmedewerkers maken het verschil

Sta jij nog steeds met enkel accountmanagers op de beurs? Lees tip 1 om te weten hoe je met beursmedewerkers nog succesvoller kan worden.

Tip 3: Creëer al traffic op de looproute naar de beurs

Klik hier voor tip 3 en trek alle aandacht voor je doelgroep jouw stand bezoekt.

Tip 4: Hoe richt je je beursstand in naar je doelstelling

Met tip 4 sluiten we af. Klik hier voor tip 4 en zorg voor een ijzersterke beursstand.

 

Related Posts