Het ruikt naar zonnebrand, blote benen worden steeds bruiner en witbier smaakte niet eerder dit jaar zo lekker. Al is het nog niet officieel, in onze bollen zit hij zeker: de zomer. Nederland houdt van de zon. Bij de eerste straal, stromen de terrassen vol en gaan we massaal zonder jas naar buiten. De vitamine D zorgt er ook nog eens voor dat ons serotoninegehalte op peil blijft. Handig voor een goed humeur. Veel vrolijke mensen op straat dus. Een buitenkansje voor retail Nederland voor promotiecampagnes in de zon! Benieuwd hoe je de zon kunt gebruiken om je merk in de spot….uhm sunlights te zetten? Wij denken graag met je mee!
Ga snel naar…
Festival promotiecampagne
Op een festival wordt de zon groots gevierd. Vaak is een festival buiten en ontbreekt het de gasten aan niks om de dag van hun leven te hebben. Er wordt gegeten, gedanst en gelachen. De zon zorgt er al voor dat je doelgroep vrolijk is en dan gaat deze doelgroep het plezier ook nog eens bewust opzoeken. Op een festival bereik je je doelgroep dus op het perfecte moment.
De promotiemedewerkers van Dutch Moving Media weten de doelgroep op alle locaties te activeren maar natuurlijk kom je ook wel eens weerstand tegen. Niet iedereen op straat heeft zin en tijd om nu naar een verhaal te luisteren over merk x. Hoe enthousiast het verhaal ook is. Op een festival kunnen we een van de meest voorkomende reden van desinteresse in elk geval uitsluiten: haast. Mensen op een festival hebben geen haast: they are already there!
Wat deze locatie ook interessant maakt is de positieve connotatie die ontstaat bij jouw merk. Een festival heeft vaak een jong en hip imago en hier lift jij met je merk op mee. Je verbindt je merk aan iets wat de doelgroep sowieso leuk vindt: ze hebben namelijk bewust voor dit festival gekozen en er vaak ook voor betaald. Op deze leuke dag worden ze zich bewust van jouw merk of product. Jouw merk of product gaat dus bij deze leuke dag horen. Let your brand shine!
Op een festival dat past bij jouw merk, kun je er het beste voor kiezen om iets uit te delen waar de bezoeker iets aan heeft op de dag zelf. Denk aan zonnebrand, water of een waaier. Je laat je merk passen bij deze producten door ze te branden met jouw logo. Jouw merk voorziet op deze manier in een behoefte. Sympathie voor je merk is het antwoord. Right time, right place, right stage.
Sun sampling
Als de zon schijnt, gebeurt er veel met ons. Het nadeel van Nederland is dat er nooit garantie is op de zon. Dit betekent dat de zon ons kan verrassen en dat we nooit standaard reizen met een summer emergency pakket in onze tassen. Nadeel voor Nederland? Voordeel voor retail Nederland! Wij kunnen de doelgroep namelijk helpen. Question: waar hebben mensen behoefte aan in de zon?
- Vocht
- Verkoeling
- Bescherming
Jouw merk kan daarin voorzien. Het is algemeen bekend dat je blijer bent met iets waar je (lichaam) om vraagt dan met iets waar je zelf nog niet eens aan gedacht had. De peentjes zwetende mensen waren nooit zo blij met een waaier. De mensen die snakken naar een slokje water, springen een gat in de lucht bij dat waterflesje en rood wordt bruin dankzij de zonnebrand die we samplen. Ga dus mee met het seizoen en laat de zon de vraag creëren waar jij als merk het antwoord op hebt. Dat is ook toevallig!
Zonnige promotiecampagnes
Om alles iets meer tot de verbeelding te laten spreken, hier wat voorbeelden uit de zonnige koker van Dutch Moving Media. Wat hebben wij gedaan om volop gebruik te maken van de zomer?
Zonnebrand sampling
U-OV zorgt ervoor dat hun reizigers niet verbranden. Er werd massaal zonnebrand uitgedeeld in Utrecht op een zonnige zaterdag. Een team van twee enthousiaste promotiemedewerkers van Dutch Moving Media ging op een zonnige zaterdag aan de slag in Utrecht. Het was een hop on – hop off campagne. Van bus, naar bus en van halte naar halte. Reizend Utrecht verbrandde niet op deze dag. Op de terrassen van het Neude werd snel duidelijk dat er iets massaal vergeten was door de Utrechtenaar: UV bescherming. Sun cream was het antwoord. Reacties van de doelgroep:
- Dat was ik vergeten. Je bent een held!
- Wat goed dat dit gedaan wordt!
- Wat een traktatie!
Promotiecampagne in de zon!
Zonnebrillencampagne
Als je als merk al een product hebt waar mensen behoefte aan hebben als de zon schijnt, dan hoef je niet lang na te denken over het sample product. Wel moet je je kans grijpen als die zon gaat schijnen. Pearle pakte de kans graag en deed dit meteen goed: voor vijftig winkels in Nederland mag Dutch Moving Media dit jaar de zonnebrillenactie op de kaart zetten. 20 % korting op alle zonnebrillen en alle monturen € 10,-. De consument wordt niet alleen letterlijk in het zonnetje gezet dus. De campagne is een groot succes en heeft op de meeste locaties gezorgd voor hele drukke winkels en een aanzienlijke stijging in de zonnebrillenverkoop. En de zon? Die was on!
Zonnebrillen promotiecampagne van Pearle!
Fotoflyercampagne
Nederland houdt van de zon, dat is duidelijk. Nederland houdt ook van op de foto gaan. What about: op de foto gaan in de zon? Succes gegarandeerd? Yes! We realiseren deze fotoflyer campagne voor verschillende merken waaronder Pearle. De consument kan op de foto met een Pearle zonnebril en krijgt deze foto meteen mee naar huis. Een ouderwetse polaroid voor op de koelkast, ook wel weer eens leuk tussen alle Insta selfies. Je koppelt je als merk op deze manier aan een moment waar mensen met plezier aan terug denken en zorgt er ook nog eens voor dat er een herinnering van dit moment gemaakt wordt. Daar is over nagedacht. Zit je als merk iets minder in de zonnebrillen maar smaakt dit naar meer? Dutch Moving Media kan een bril laten branden met jouw merk. Let the sun shine!
Kom maar door met die zon
In Nederland hebben we nooit de garantie op zon, daarom koesteren we elke straal en we love vitamine D. De zon stemt ons vrolijk en creëert behoeftes die we anders niet zouden hebben. Als merk kun je hier heel slim op inspelen. Als je dit goed doet, tref je de doelgroep op het juiste moment, in de juiste stemming en met het juiste product. Dutch Moving Media denkt graag met je mee over de beste campagne in de zon. We kijken samen naar het festival wat het beste bij jouw merk past en denken mee over ludieke sun sampling. Het enige wat we niet kunnen garanderen is de zon zelf. Maar met een gemiddelde van 1500 zonuren per jaar zou moet het toch lukken om jouw merk en de zon bij elkaar te laten komen zou je denken. Don’t hesitate… activate in the sun!