Parkeerplaats de Kuil in Wassenaar, zaterdag 14 juli. De hitte is als een doorzichtige waas zichtbaar boven het asfalt. Strandbezoekers wandelen bepakt en bezakt over de parkeerplaats en verheugen zich op een eerste duik. Het is zomer met de hoofdletter Z en de vakantie hangt in de lucht. De zes promodames van Dutch Moving Media kleuren de parkeerplaats nog zonniger. In hun gele ANWB shirtjes plaatsen zij opvallende zonneschermen op alle voorruiten van geparkeerde auto’s om de strandbezoekers te attenderen op de hittetips van de ANWB. In deze blog lees je hoe wij te werk gingen. Let the sun shine!
De promotiedames hebben plezier in hun werk. Een toffe promotiecampagne voor ANWB
Inhoud Hitteblog
- Hittetips van de ANWB
- Promotiecampagne van Dutch Moving Media
- Promotiedames over deze campagne
- Vakantiewerk
Hittetips van de ANWB
De ANWB zorgt goed voor de vakantiegangers. Zo zijn ze! Om automobilisten goed voorbereid op weg te laten gaan, heeft de ANWB de hittetips in het leven geroepen. Simpele checks die je zelf uit kunt voeren. Een greep uit deze tips:
- Hoe check je je koelvloeistof
- Hoe check je je oliepeil
- Hoe check je je trekhaakaansluiting
- Hoe check je je bandenspanning
- Wat kan een waarschuwingslampje op je dashboard betekenen
Door deze tips en instructiefilmpjes wordt elke automobilist een kenner! Kenner genoeg om te weten of een aantal belangrijke basiselementen apk zijn. Zo vermijd je ingewikkelde rode lampjes op het dashboard in het buitenland en verklein je de kans op pech.
Hittetipje van de sluier
Als de motor oververhit is, schakel dan terug zodat de auto meer toeren draait. Zet de airco uit en de kachel en blower vol aan. Op deze manier kan de motor de warme kwijtraken. Niet het eerste waar je aan denkt als je in de hitte zit, maar zeer effectief!
Ga voor alle hittetips naar www.anwb.nl/vakantieklaar
Want alleen in een koele auto, hou je je hoofd koel op de weg!
Promotiecampagne van Dutch Moving Media
De ANWB wilde deze hittetips op een ludieke manier onder de aandacht brengen. Opvallend, doelgericht en passend bij de hitte. Wat dachten we van: zonneschermen uitdelen op een drukke parkeerplaats bij het strand? Dutch Moving Media zag dit helemaal voor zich en een nieuwe zonnige campagne was geboren. Benodigdheden: een grote parkeerplaats bij het strand, veel opvallende zonneschermen, heel veel wachtende auto’s, zes fotogenieke promotiedames en een schijnende zon. Gelukkig zitten we midden in een hittegolf dus lang op de zon hoefden we niet te wachten.
14 juli was de dag. Strak blauwe lucht, het geluid van schreeuwende meeuwen boven de branding en de zilte geur van de zee. De perfecte locatie voor een zomerse vakantiecampagne!
De promotiedames van Dutch Moving Media stonden om 12:00 uur paraat. Geel Wegenwacht shirtje, check. 1000 opvallende zonneschermen, check. Ingesmeerd met zonnebrand, check. Zin? Dubbel check. Klaar voor de start? Laten we gaan! Doel = alle honderden auto’s op deze parkeerplaats voorzien van een fel geel gekleurd ANWB zonnescherm. De promotiedames gaan strategisch te werk. Een aantal loopt de enorme parkeerplaats op en kleurt elke auto geel. Een promotiedame staat bij de slagboom waar alle automobilisten binnen komen en overhandigt als welkomscadeau direct een zonnescherm. Een koel welkom, in plaats van een warme! Wel zo toepasselijk met 30 graden.
Twee anderen lopen op alle terugkomende strandbezoekers af om ze meteen te verrassen met het zonnescherm en te wijzen op de hittetips. Er wordt gekeken, gelachen en gewezen naar de gele parkeerplaats. Mensen geloven haast niet dat ze dit cadeau zomaar krijgen! Er wordt gepraat over vakantiebestemmingen, de zon en de zomer. Blij lopen de mensen terug naar hun koele auto. Wat een service!
Om deze zonnige campagne ook onder de aandacht te brengen bij vakantiegangers die niet op deze parkeerplaats stonden vandaag, werd er een professionele campagnefilm van gemaakt. Een drone filmde de parkeerplaats op grote hoogte en bracht in beeld dat de parkeerplaats steeds geler kleurde. Onze promodames waren net als de zon aan het shinen in hun film debuut. Check de film hier!
De promotiecampagne is in volle bereiding!
Promotiedames over deze campagne
Hittepetit Iva over deze campagne
“Dit was een super leuke campagne om op te werken. Heerlijk in het zonnetje, mensen blij maken met een zonnescherm. Dat is toch leuk werk! De mensen reageerden super blij en verrast op het scherm, helemaal toen ze hoorden dat het gratis was. Het zijn ook hele opvallende schermen, dus je kunt er niet omheen. Het parkeerplaatsbeheer vond het ook leuk dat we er waren. Ze kwamen ook koude drankjes brengen. Heerlijk! ”
Hittepetit Moise over de actie van de ANWB
“Ik vind het heel goed dat de ANWB de hittetips lanceert. Veel mensen zijn zich niet bewust van het belang van een veilige auto en je kunt pech beter voorkomen dan oplossen in het buitenland. Je zit er echt niet op te wachten om midden in de bergen te staan met een oververhitte auto. Dat de ANWB die hittetips op deze manier onder de aandacht brengt is ook leuk. Weer eens wat anders dan een flyercampagne!”
Zou je zelf naar de website gaan om alle hittetips te lezen?
“Als ik met de auto op vakantie zou gaan zeker. Helemaal als je weet dat je zelf een groot stuk moet rijden. Juist omdat het ook zo laagdrempelig gebracht wordt, is het een kleine moeite om het te lezen. Het zijn geen ingewikkelde tips en je hoeft er echt geen autokenner voor te zijn. Dit jaar ga ik naar Indonesië en dat ga ik maar niet met de auto doen. In Indonesië zal ik nog wel eens aan de hittetips denken in een rammelende tuk tuk!”
Werken in de vakantie?
Ga jij niet met de auto op vakantie dit jaar? Ga jij eigenlijk helemaal niet op vakantie dit jaar? Of kun jij nog wel wat extra geld gebruiken voor je vakantie? Dutch Moving Media heeft vele zonnige campagnes op het programma staan en is opzoek naar jou! Een greep uit onze zonnige campagnes:
- Waterflesjes uitdelen op drukke stations
- Zonnebrillen promoten voor Pearle
- Flyeren op festivals
Sounds good? Stuur een mail naar werken@dutchmovingmedia.nl en shine snel in de zon!