Februari 2019. Spring is in the air maar ook: fair is in the air. Dutch Moving Media is gek op beurzen. Knallen tot je spierpijn hebt, schreeuwen tot je schor wordt. We just love to. Met ons ervaren beurspersoneel hoppen we van de ene Nederlandse beurs naar de andere. In februari op de agenda: de Huishoudbeurs voor Euroma en de Negenmaandenbeurs voor Kruidvat. Hier de 10 fair facts op een rijtje!
Fact 1 > 30.000 tassen als warme broodjes over de balie
Voor Kruidvat stonden wij van 20 t/m 24 februari te knallen op de Negenmaandenbeurs. Ingrediënten: 2 uitdeel balies, 4 enthousiaste Merkambassadeurs als beursbemanning bij de entree, 30.000 flyers en 30.000 Kruidvattassen in totaal! Of de tassen in de smaak vielen? Zonder meer! De doelgroep zag het als de eerste aanwinst van de beurs. Mooi rood, gratis en voor niets en handig voor de rest van de scores op de beurs!
Fact 2 > Blije baby voordeel valt in de smaak bij de moeders
Het Dutch Moving beurspersoneel moest de doelgroep enthousiasmeren voor de tas (check!), een bezoekje aan de Kruidvat stand en een aanmelding voor het ‘Blije baby voordeel’ van Kruidvat. Voordelen?
- Leuke cadeautjes en persoonlijke aanbiedingen tijdens de zwangerschap + rond de geboorte.
- Blije baby voordeel tas met luiers, was gel, lotiondoekjes en stickervel voor de eerste foto’s!
- Extra beursvoordeel: een verrassing op de stand bij bewijs van aanmelding.
Aan ons promotieteam de taak om de mama’s & papa’s te activeren voor een aanmelding. Check? Check! Het was nog best een uitdaging om in alle hectiek de voordelen van een aanmelding te communiceren bij het overhandigen van een tas maar onze Kruidvat hosts en hostessen hadden zo hun maniertjes. Ga snel verder naar fact 3 om te lezen welke!
Fact 3 > Beurspersoneel als marktkooplui
Ja je leest het goed: beurspersoneel als marktkooplui. Hoe overtuig je in één klap een hele horde beursbezoekers zonder te veel tijd te verliezen. We observeerden en concludeerden.
- Truck 1: wachten tot je een flinke hoop toekomstige mama’s en kersverse papa’s bij je balie hebt staan. Dan haal je een diepe teug adem en steek je van wal. Heel belangrijk bij deze manier is je stemvolume. Je wilt dat iedereen jouw informatie hoort, wees dus niet te bescheiden. Ook de achterste rij wil het horen.
- Truck 2: laat de RAI in je hoofd in een grote markt veranderen waar jij voortdurend je stem moet laten trillen om je aanbiedingen aan de man te brengen. Wat de een zacht hoort in het voorbij lopen, hoort de ander hard en andersom. Er zullen altijd USP’s bij de mensen terechtkomen over de aanbieding. ‘2 kilo verse arebeitjuuuuus’ werd op de Negenmaandenbeurs dus ‘Blije baby voordeeltas’ en de marktkraam was de uitdeelbalie.
Fact 4 > Hoooooofd schouders, knie en teen: hoe hou je ze scherp?
Op een beurs heb je je koppie en ledematen hard nodig. Een beurs betekent namelijk: lang staan(knie en teen), strategisch te werk gaan (hoooofd) en vaak ook sjouwen en bouwen. (schouders). Vergeet ook je stemgeluid niet voor het schreeuwen om het hardst. Baas boven baas op een beurs: praat jij zachter dan de beursbemanning op de stand naast je? Dan hoort niemand je en dat is killing op een beurs.
Hier wat gratis tips om fit te blijven:
- Hoofd: ga op tijd naar bed op de avond voor de beurs en eet gezond. Zo sta je fris en fruitig op en ben je scherp genoeg voor de beursdag!
- Schouders: vraag op de avond voor- en na de beurs of je vriend/moeder of oma je schouders even lekker masseert. Spiertjes los en ontspannen kunnen veel meer bouwen en sjouwen zonder moe te worden.
- Knie & teen: trek representatieve maar makkelijke en goede schoenen aan met een goede zool. Geen hakken! Zo spaar je je knieën en tenen en loop je de hele dag als een kieviet!
- Stem: als je goed ademt, gaat je stem langer mee. Ademhaling via het middenrif geeft een grotere longcapaciteit. Je kunt zo langer praten zonder adem te halen. Dit scheelt lucht en stress!
Voor zowel hoofd, schouders, knie, teen en stem geldt: neem een goede houding aan. Sta rechtop, hou je buik in en ontspan je schouders en nek. Knallen maar!
Fact 5 > Negenmaandenbeurs hostess aan het woord
Teamleider Manouk Kreugel stond de hele week te knallen op de beurs. Zij heeft grote complimenten gekregen van de A.S. Watson, de opdrachtgever. Wat is haar geheim?
Manouk: “Verstand op nul en gaan, positieve energie halen uit de leuke reacties van de mensen en zelf al een reactie geven op je eigen verhaal. Als je bijvoorbeeld zegt: ‘ Als je je aanmeldt voor het Blije Baby programma krijg je NU al een cadeautje op de stand. Jaaaaaa dat willen we!!’, dan steek je de mensen aan met jouw enthousiasme en daar word jij dan ook weer blij van. Het beursmechanisme!”
Helder Manouk, dankjewel. Toekomstige promotieteams: doe er je voordeel mee!
Fact 6 > Huishoudbeurs onder de loep
We hoppen van de baby voeding en draagzakken naar de poetsmiddelen en lekkernijen: de Huishoudbeurs! De beurs voor vrouwen en mannen met liefde voor in- en om het huis. Wist je dat:
- 92 % van de bezoekers vrouw is?
- 80% iets koopt.
- 76% jaarlijks komt naar een van grootste Nederlandse beurzen.
- Het gemiddelde aankoopbedrag € 100,- is.
- 45 % met de auto komt.
Fact 7 > Resultaten van vrijdag 22 februari luidden: 11.500 zakjes kruiden!
Wij stonden voor Euroma op de Huishoudbeurs. Een verrukkelijk kruidenmerk dat bekend staat om 100 % puur, 100% zoutvrij, 100% natuurlijk en 100% smaak. Best een goede score. Aan het beurspersoneel van Dutch Moving Media de eer om dit goede nieuws aan de 8 % man en 92 % vrouw te brengen. Hoe dan? Door het uitdelen van heerlijke zakjes kruiden. In de aanbieding hadden wij: kip, gehakt en taco kruiden.
- Dag target? 8000.
- Hoogste score? 11.500 zakjes op de vrijdag!
- Totaalscore Huishoudbeurs: 37.500 zakjes.
YES WE DID IT! Dat zal lekker smaken bij die 37.500 gerechten waar de kruiden in terecht komen! Wat eten we vandaag? In elk geval iets met kip, gehakt of taco’s!
Fact 8 > Gekkenhuis bij de stand
Het was gekkenhuis bij de Euroma stand. Alle keukenprinsen en prinsessen wilden er als de gekruide kippen bij zijn om een (of twee of drie) zakjes te bemachtigen. Gekkenhuis op een beurs is altijd een goed teken. Tenzij de stand bijna instort. Dit gebeurde net niet op donderdag 21 februari…….
Fact 9 > Complimenten van de opdrachtgevers
Wanneer kun je terugkijken op een goede beurs? Als je je target hebt gehaald, als je mensen blij hebt gemaakt, als het gekkenhuis was maar vooral: als de klant tevreden is. Check, check dubbelcheck voor de Negenmaandenbeurs en Huishoudbeurs! Tell you more? Graag!
- S. Watson over de inzet van het beurspersoneel op de Negenmaandenbeurs: “Het zag er super uit! Wat een leuke enthousiaste en nette promotiemedewerkers! Zeer tevreden over de inzet. Iedereen op de Kruidvatstand had het over dat leuke promotieteam dat buiten stond.”
- Euroma over de Hosts & Hostessen op de Huishoudbeurs: “ Dit zijn echt bizarre aantallen. Heel tevreden over de promoters.”
Fact 10 > Complimenten van de opdrachtgevers
Deze twee beurzen smaakten maar naar 1 ding: naar meer! Op naar de volgende!
Benieuwd waarop je moet letten bij het inhuren van beurspersoneel? Lees het hier!
Direct een aanvraag doen voor beurspersoneel of een beursactivatie? Klik hier.