Scroll Top

Met een tevreden klant schiet je weinig op

tui-activatie-door-dmm

Collage tevreden klant

Jouw winkel zit in een drukke winkelstraat, de producten die je verkoopt zijn goed en de service is top. Wanneer klanten bij jou uit de winkel stappen, kan het niet anders dan dat zij tevreden zijn, toch? Maar met een tevreden klant schiet je weinig op.

Tevreden klanten zijn goed, maar ambassadeurs zijn beter! Klanten kunnen op meer plekken tevreden zijn. Ze blijven prijsgevoelig en koopjesjagers waardoor zij makkelijk van merk switchen. Ook vertelt iemand die gewoon tevreden is niet zomaar aan anderen dat hij zo tevreden is. Het is belangrijk om als leverancier iets te bieden wat de klant niet verwacht. Ambassadeurs zijn klanten die zo blij met je zijn, dat ze bereid zijn om uit zichzelf reclame te maken. En mond-op-mondreclame werkt het beste.

Persoonlijke benadering is de manier waarop je heel gericht ambassadeurs kan creëren. Je kan namelijk zo zelf contact zoeken met je klanten in plaats dat zij naar jou komen. Als klanten contact zoeken met jou is dat vaak met een probleem en niet om het bedrijf een compliment te geven. Door zelf het contact te gaan zoeken face to face is het effect des te groter. Veel voornamelijk grote merken doen dit al. Zij hebben de meerwaarde al ontdekt!

Dutch Moving Media beschikt over enthousiaste getrainde merkambassadeurs die van elke (potentiële) klant een ambassadeur maken. Die ambassadeurs hebben met hun aanstekelijke enthousiasme weer een positieve invloed in hun sociale netwerk. Wanneer jouw (potentiële) klanten iets fantastisch heeft meegemaakt, vertelt hij/zij dit door aan vrienden, familie en collega’s. Via haar/hem krijgen ongeveer 100 mensen dit te horen en die zullen dit hoe dan ook doorvertellen. Eerlijk is eerlijk, met andere marketingkanalen kan je meer bereik genereren maar mond tot mond reclame is waardevoller. Je neemt sneller iets aan van een bekende dan van een reclame. Hierdoor zijn je ROI cijfers vele male hoger!

Geef je tevreden klanten net dat extraatje en maak van elke tevreden klant een ambassadeur! Dit kan al met een simpele persoonlijke sample actie tot een uitgebreide activatie gericht op merkbeleving van Dutch Moving Media.