Scroll Top

Kalk vangen Beurs Eigen Huis met Waterluxe!

wervelwind campagne op beurs eigen huis

Water lest de dorst, water verkoelt, water verschoont, water verbindt, water vervoert, water wekt op (energie). O ja: wij bestaan ook voor zo’n 65% uit water. Water is van levensbelang. Des te belangrijker dat de kwaliteit van ons water goed is.

Het mooie merk Waterluxe neemt deze taak op zich. Dutch Moving Media mocht dit goed nieuws vertellen op consumentenbeurs ‘Eigen huis’ in de Jaarbeurs in Utrecht. Een opvallende high class stand, een prachtig merk en beursmedewerkers die het merk ademden en het product omarmden. Als een vis in het water dus.

Waterweetjes

Voordat we inzoomen op de beurs met de Dutch Moving beurs promoters, even wat waterfeitjes op een rijtje om je onder te dompelen in de wereld van water. Wist je bijvoorbeeld dat:

  • Water 71 % van het aardoppervlak bedekt?
  • Wij voor ongeveer 65 % uit water bestaan?
  • Je tanden ook voor 10% uit water bestaan?
  • We maar 1 week kunnen leven zonder water?
  • Je bij 5 minuten douchen al 60 liter water gebruikt?
  • Water 9 % lichter wordt als het in bevroren toestand is?
  • 90 % van de wereldvoorraad ligt opgeslagen op Antarctica?
  • Een olifant een waterbron op een afstand van een kleine 5 kilometer al kan ruiken?
  • Het 22 maart Wereldwaterdag is?

Water is luxe

Dat we in Nederland gefilterd water uit de kraan hebben, is op zichzelf al een enorme luxe. Zeker als je bedenkt dat die kraan dan ook nog altijd werkt en we bij niemand toestemming hoeven te vragen de kraan open te draaien. Voor ons is water vanzelfsprekend en ook iets waar we niet vaak over nadenken, laat staan over de kalk die erin zit. Tot nu!

Kalk in ons water

In het water dat wij gebruiken (leidingwater) zit een hoge concentratie calcium. Dit calcium komt uit de bodem van de plek waar het water wordt gewonnen. Het water die deze kalk bevat, wordt ook wel ‘hard water’ genoemd. Water met een beetje kalk, lijkt onschuldig maar daar vergis je je in! Als hard water verwarmd wordt of verdampt, ontstaat er namelijk kalkafzetting wat weer leidt tot kalkaanslag (ook wel bekend van de reclame voor antikalk producten). Nadelen van kalkaanslag:

  • Verstopping van machines door ophoping kalkaanslag;
  • Slecht voor portemonnee: vervangen/laten maken apparaten + aanschaffen van antikalk producten + schoonmaakmiddelen gaan harder;
  • Slecht voor milieu: resten van antikalk middelen + schoonmaakmiddelen komen in het afvalwater terecht.
  • Hard water kan huidirritatie geven voor mensen met een gevoelige huid.

Waterluxe

Conclusie: water is een luxe goed, kalk een boosdoener. Water zonder kalk zou dus pas echt luxe zijn. Waterluxe zag hier een missie voor hen weggelegd en kwam met de Waterluxe waterontharder. Met deze ontharder creëren we zacht water en worden kalkaanslag, huidirritatie en een hoger energieverbruik tegengegaan. Dit scheelt tijd & geld en is goed voor gezondheid en milieu. Dank wel Waterluxe!

waterontharder beursstand beurs eigen huis

Waterluxe op de beurs

Dutch Moving Media is dol op beurzen, dat staat als een paal boven water. Zakenbeurzen, consumentenbeurzen en alles daar tussenin. Onze promotiemedewerkers kun je voor elke beurs wakker maken. Het zal je dan ook niks verbazen dat de promoters voor deze beurs zich verheugden op vrijdag 15 maart, de eerste dag van de beurs.

Eigen Huis

De consumentenbeurs Eigen Huis in een notendop: deze beurs wordt van vrijdag 15 maart t/m zondag 17 maart gehouden in de Jaarbeurs Utrecht en biedt praktische informatie aan iedereen met (ver)bouw en/of verhuisplannen. Van nieuwe badkamers tot groene daken en van interieurtips tot uhm…. waterontharders dus!

Van creatiE…

Van creatie naar activatie, daar staan wij voor en dat is precies hoe deze campagne is ontstaan. Waterluxe wilde naar de beurs maar wist nog niet goed hoe ze het aan wilden vliegen. Of Dutch Moving Media wilde meedenken. Graag! Voor beursconcepten ben bij ons aan het juiste adres. We zitten erop, we houden ervan. Er volgde een brainstorm, een presentatie, een pitch en een opdracht. Ons idee:

  • Een overzichtelijke beursstand, volledig in de stijl van Waterluxe;
  • De vier voordeel pijlers van Waterluxe duidelijk afgebeeld: milieu, geld, tijd en gezondheid;
  • Een douche cabine/wervelwind activatie in de stand;
  • Proactieve beursmedewerkers van Dutch Moving Media die iedereen enthousiasmeerden voor een bezoekje aan de stand.

…naar activatie

Vrijdagochtend 09:30 uur. Stilte voor de storm. De stand was opgebouwd, de wervelwind getest en het Dutch Moving beurspersoneel was klaar voor de start. Laat de bezoekers maar komen! Om 10:00 uur stroomde de jaarbeurs vol met bouwers, verbouwers, verhuizers en alles daartussenin.

Stap 1: aanspreken van de doelgroep
Onze beursmedewerkers spreken de doelgroep aan en enthousiasmeren de potentiele klanten kort (en krachtig!) voor het product. Door deze face-to-face marketing buiten de stand, wordt de doelgroep vanaf een afstand al getriggerd voor het product. De voordelen voor de portemonnee, de gezondheid en het milieu werden vast even benoemd en de beursbezoeker wordt begeleid naar de stand.

Stap 2: overdragen aan collega Waterluxe
Voor inhoudelijke vragen wordt de bezoeker overgedragen aan een collega van Waterluxe. Aanvullende vragen worden beantwoord, feiten worden getoond en adviezen op maat gegeven. De deelnemer voelt nog meer binding met het merk en er ontstaat zo een positieve merkbeleving.

Stap 3: activeren voor wervelwind
Maar dat is nog niet alles! Als de bezoeker de NAW gegevens achterlaat, mag hij/zij ook nog plaatsnemen in de wervelwindcabine. Het is net of je een douchecabine instapt (helemaal in de stijl van het product natuurlijk: daar is over nagedacht!) maar in plaats van water komt er wind uit de douche. Weer eens wat anders!

Er circuleren blauwe en witte deeltjes in de cabine. Aan de deelnemer de taak om zo veel mogelijk witte kalkdeeltjes uit het water te halen. De formule van Waterluxe uitgebeeld door de beursbezoeker (ook daar is over nagedacht)!

Stap 4: Afhandeling
Na de douche sessie worden de witte deeltjes geteld en weergegeven op een scorebord. Wie dit doet? Een van onze lieftallige Dutch Moving beursmedewerkers natuurlijk! Er wordt bij verteld dat de hoogste score van de dag een echte Waterluxe waterontharder krijgt. Wauw! En voor Waterluxe niet onbelangrijk: de NAW gegevens zijn in de pocket voor een later contactmoment.

Door deze 4 fasen ontstaat er een waterdicht activatiemechanisme: er wordt getriggerd, geïnformeerd, geadviseerd en geactiveerd. De consument doorloopt alle fasen, loopt weg met kennis op zak, een concreet advies en een verdwaalde blauwe snipper in het haar en denkt: wat goed dat dit bestaat!

Een goede beurs?

Wanneer kun je spreken van een goede beurs? Als je veel NAW gegevens hebt verzameld? Als heel veel mensen kennis hebben gemaakt van je merk? Als de scores op het scorebord hoog zijn? Dit hangt natuurlijk helemaal af van het doel van de klant. Dutch Moving Media is blij als de klant dit is. Was Waterluxe blij? Was dit wat ze voor ogen hadden? Zit er meer in het watervat? We vroegen het aan Projectmanager Bodil van der Velde:

Waterluxe happy?

“Waterluxe was super blij. Het was heel druk op de stand alle dagen en mensen vonden het echt leuk om mee te doen met de wervelwind. Dit was de perfecte manier om de doelgroep te activeren en de merkbeleving op een speelse manier op de kaart te zetten”.

Was jij als Projectmanager tevreden over het concept?

“Ja zeker. Voor het concept voor Waterluxe op deze beurs wilden we ook echt zo’n activatie. Iets wat het product laat zien, iets wat andere beursbezoekers aantrekt en iets leuks om te doen voor de bezoekers. Bezoekers op een beurs lopen al de hele dag rond, willen zich laten informeren, spreken met standhouders. Dat kan op een gegeven moment gaan vervelen. Hoe leuk is het dan dat je een activatie hebt waar je even je zinnen kunt verzetten. Daar krijg je toch energie van! Dit was precies hoe we het voor ogen hadden”.

Missie geslaagd dus?

“Ja! Het is leuk om te zien dat het precies zo uitpakt als je gehoopt had. Het was druk op de stand, we hadden over 3 dagen verspreid 180 deelnemers dus 180 interessante leads voor Waterluxe. Een van onze beurspromoters heeft zelfs een offerte geschreven! Oh ja en er was een projectontwikkelaar die interesse had in de afname van 40 waterontharders. Daar mogen we echt trots op zijn!”

More to come?

“Ja er zit wat in de pijplijn waar we nu alweer veel energie van krijgen. Daarover later meer!”

Beursmedewerker Dutch Moving Media aan het woord

Onze beurstoppers hebben geactiveerd, geënthousiasmeerd, geïnformeerd en geïnspireerd. Met een tomeloze energie en een haarscherpe focus hebben zij geluld als Brugman over water. Hoe hebben zij de beurs ervaren? We vroegen het aan beursmedewerker en beursteamleider Bram Verhoeven.

“Het was een super leuke campagne om te doen. Er hing echt een goede sfeer op de beurs en het leuke is dat er alleen maar mensen lopen die echt informatie willen inwinnen over producten voor in huis. Je merkt dus ook dat zij oprecht geïnteresseerd zijn, nieuwsgierig zijn en vaak al met een gerichte vraag op je afkomen. Op een gegeven moment was het zo druk op de stand en waren al mijn Waterluxe collega’s in gesprek. Er was een klant die graag een offerte wilde en die heb ik toen maar geschreven. De mensen van Waterluxe waren hier super blij mee en zeiden dat ik zo bij hun mocht komen werken!”

Zo doen we dat Bram! Don’t hesitate…..Anticipate!

beursbemanning in actie bij wervelwind

Meerdere waterwegen naar Rome

Waterluxe wil Nederland kennis laten maken met zacht water, zonder kalk. Dutch Moving Media is aan boord gestapt met heel veel plezier. We hebben de samenwerking met succes op de waterkaart gezet tijdens de beurs: Eigen Huis. Dit was slechts een manier om de doelgroep te activeren. Wij barsten nog van de ideeën om heel Nederland de luxe van Waterluxe te laten ervaren. Dit was pas het begin.

Wij wensen iedereen vast een waanzinnige Wereldwaterdag op 22 maart. Tot snel!

Related Posts