Scroll Top

Impulsaankopen stimuleren tijdens feestdagen shopping

consumenten in winkelcentrum

Foto: D / Shutterstock.com

Heb jij jouw sinterklaascadeaus al in huis? Aankomend weekend (zaterdag 1 en zondag 2 december) wordt de grootste piek aan sinterklaasaankopen verwacht. De hamvraag van dit weekend is of het record pinbetalingen ook dit jaar weer overtroffen wordt. Op zaterdag 3 december 2016 vonden er bijna 15 miljoen pinbetalingen plaats, wat ruim 7% hoger was dan 2015. Toch lijkt dit jaar Sinterklaas aan populariteit te verliezen t.o.v. van de kerstman. Steeds meer Nederlanders wisselen het sinterklaasfeest in voor de klassieke kerstmomenten. Activatiebureau Dutch Moving Media neemt je mee in het plan van aanpak om op de juiste momenten te pieken en daarmee alles uit het shopping gedrag tijdens de feestdagen te halen. (Stel je shopper marketing er nog snel op bij!)

Laatste shopweekend voor 5 december 

Stond twee weekenden geleden in het teken van de magische Sinterklaas intocht, is dit weekend de laatste shopping kans voor sinterklaascadeaus. Aanstaande dinsdag is de viering al in volle gang. De gelukkigen die op maandag 4 december vrij zijn pakken nog een rustig shopping moment mee. Bij vele consumenten die deze dag niet vrij hebben kan komend weekend als stressvol worden ervaren. “Opeens” is daar alweer 5 december. Hoe ga jij als retailer het beste resultaat behalen uit dit drukke weekend? Promotieteams inzetten in het drukste shopping weekend voor sinterklaas lijkt misschien onnodig. Er komen al genoeg mensen voor aankopen. Graag denkt activatiebureau Dutch Moving Media deze gedachte voor je om. Jij kan een nog beter, correctie.. zelfs het beste shopping weekend van het jaar draaien door fieldmarketing activaties in te zetten. Versla de kerstman!

Hoe je impulsaankopen stimuleert

Fieldmarketing activatiecampagnes zijn dé manier om impulsaankopen te stimuleren. (En daarmee het shopping gedrag te beïnvloeden.) Deze soort aankoop gaat de gestreste koper een stuk meer rust geven, maar dan moeten ze hier wel op geattendeerd worden. Met de volgende drie fieldmarketing activaties kan je dit bereiken.

Instore demonstraties

Door instore demonstraties in te zetten presenteer je jouw doelgroep een relaxmoment op een dienblaadje. De kopers ervaren tijdens de instore demonstratie zelf hoe prettig het product is, zien dat het product werkt en kunnen zich nog gemakkelijker indenken hoeveel plezier de ontvanger er van gaat hebben. Instore demonstraties zetten jouw product extra in de spotlight. Daarnaast is de persoonlijke toelichting van de promotiemedewerker (die de instore demonstratie geeft) vaak net dat ene duwtje in de rug dat nodig is voor de aankoop.

Flyeren geeft call to action mee

Promotieteams die flyeren zorgen buiten de winkel voor extra aandacht. Flyeren is een zeer effectief awarness en traffic middel. De promotiemedewerkers van activatiebureau Dutch Moving Media die flyeren geven actief een call to action mee aan de doelgroep. “Ga nu naar de winkel en bekijk het exclusieve cadeau assortiment.”  Benieuwd welke effecten flyeren nog meer heeft? Lees hier de blog van activatiebureau Dutch Moving Media over de 5 effecten van flyeren.

Verleid tot aankoop met sampling

Sampling is een geweldige manier om jouw product groot te verspreiden in een kleine probeerverpakking. Is jouw doelgroep enthousiast na over het product na de sampling? Vele gaan over tot een directe (cadeau) aankoop als er een aanbieding is.

Pieken voor de kerstinkopen

44% van de Nederlands geeft cadeaus tijdens de kerst ten opzichte van 42% tijdens sinterklaas. Dit blijkt uit het jaarlijkse onderzoek van ING Economisch Bureau. Kies jij er dan ook voor om te pieken tijdens de weekenden voor de kerstinkopen? Zorg er dan voor dat je de weekenden van 16 & 17 december én 23 & 24 december er klaar voor bent. Wat voor Sinterklaas opging is ook voor de kerstman: Voor een nog beter resultaat tijdens het shoppen is fieldmarketing jouw superheld! Promotieteams ontzorgen daarnaast ook nog eens de winkelmedewerkers, aangezien zij als een extra aanspreekpunt fungeren voor het winkelende publiek.

Jouw fieldmarketing activatie tijdens de feestdagen

Heb jij interesse in het inzetten van één van de fieldmarketing activaties, zoals een instore demonstraties, promotiemedewerkers die flyeren of een sampling campagne? Neem contact op met activatiebureau Dutch Moving Media. Met jaren ervaring tijdens de drukke feestdagen weten wij welke fieldmarketing inzet werkt, wat de optimale concept ontwikkeling is en beschikken wij over goede promotiemedewerkers. Ook voor jouw merk kunnen wij het verschil maken.

Related Posts