PLUS houdt van gezond eten en wil dat dit voor iedereen betaalbaar is. Met de Laagblijvers campagne die vorige week gelanceerd is, wordt dit landelijk op de kaart gezet. Alles komt eraan te pas: spotjes op de radio, commercials op televisie, abri’s langs de weg. Alle media-zeilen worden bijgezet. Promotie medewerkers van Dutch Moving Media mogen de lokale activatie realiseren door heel Nederland. Activate for healthy food, hoe leuk is dat!?
Laagblijvers, hoe dan?
Gewoon zo: PLUS wil dat Nederland goed eet, dat is wel duidelijk. Door Laagblijvers te introduceren, maken ze dagelijkse groente-en fruitproducten betaalbaar voor iedereen. Deze producten zijn niet alleen vandaag scherp geprijsd maar het hele jaar door. We noemen een 500 gram broccoli voor € 0,79; een kilo peren voor € 1,69; een net mandarijnen voor € 1,99; een verse prei voor € 1,08 en een kilo Elstar appels voor € 1,79 (blijf erbij want the appel story continues!). Laagblijvers dus.
Mocht je nog twijfelen in de winkel: PLUS heeft alle Laagblijvers gemarkeerd met een paarse sticker. Want wij Nederlanders houden van gezond eten, betaalbaar eten maar -laten we eerlijk zijn- ook van duidelijkheid. Dankjewel PLUS!
Wat schaft de pot?
In elk geval veel gezonde maaltijden en tussendoortjes. PLUS klanten gaan dit jaar massaal aan de fruitshakejes, groentesoepjes en wok schotels. Om je nog wat extra inspiratie te geven, denkt PLUS graag met je mee. De heerlijkste recepten komen voorbij op de website. We noemen een draadjesvlees met gnocchi en broccoli, een verse bloemkoolsoep met speldpizza.
Neem zelf eens een verrukkelijk kijkje.
Laagblijvers veroveren Nederland
PLUS schreeuwt het van de digitale daken van Nederland! Komt dat zien, komt dat halen! Blijvend in prijs verlaagd, iedereen mag het weten en terecht! De boodschap is aangekomen. Niet alleen bij de consument zijn ze doorgedrongen, ook reuring in retail land. Direct na de eerste lage noten van de prijsknallers kwam er tegengeluid van concurrenten. Zo berichtte Retailtrends op 4 februari dat honderden Jumbo’s hun prijzen van groente en fruit verlaagd hebben als reactie op de Laagblijvers.
“150 daarvan doen dat in sterkere mate, waarbij het veelal gaat om vestigingen die in directe nabijheid van een Plus-supermarkt zitten. Ook Dirk en DekaMarkt hebben gereageerd op het vorige week door Plus bekendgemaakte prijsoffensief” aldus Alwin van der Velden van prijsvergelijk Superscanner.
De Laagblijvers zijn aan, dat is duidelijk.
Dutch Moving Media activeert voor Laagblijvers
Er was nog een verhaal met de appels uit het Laagblijvers assortiment. Komt ie: PLUS vroeg aan activatiebureau Dutch Moving Media om een ludieke campagne te realiseren.
Must haves? Een ludiek podium voor de Laagblijvers en opvalwaarde door heel Nederland. Anders nog? Zeker: hele enthousiaste Dutch Moving promotiemedewerkers die de Laagblijvers tot leven laten komen. Promotors die het antwoord op de vraag geven, nog voordat deze wordt gesteld. Uitblinkers die de doelgroep informeren en activeren. Toppers die weten hoe ze een activatiecampagne neerzetten en een product in de spotlights zetten. Hoogvliegers dus. Helder verhaal. Wat hadden wij hiervoor nodig?
- Levensgrote mobiele abri’s
- Laagblijvers flyers en PLUS tassen
- Heel veel appels
- Dutch Moving hoogvliegers
Met deze ingrediënten gaan wij sinds donderdag 31 januari het land door. Het podium is de abri, de Laagblijver appels staan in de spotlights en de Dutch Moving promoters maken de show. “Heeft u trek in een heerlijke Elstar appel? Blijvend in prijs verlaagd, want één van de Laagblijvers!” De appels gaan als warme broodjes over de toonbank.
Een appeltje voor de dorst, een appeltje voor de taart, appeltje eitje voor ons enthousiaste promotie teams.
Reacties van de consument
Nederland houdt van appels en Nederland houdt van Laagblijvers. Een greep uit de reactie van de consument:
- “Heerlijk een appel, daar had ik net trek in!”
- “Wauw wat een verrassing dat daar echte appels in zitten.”
- “De Laagblijvers, ja die kwamen al voorbij op de radio. Top idee!”
Regelmatig smaakt de appel naar meer en vragen mensen om een avo’tje (appel voor onderweg). Laagblijvers zijn smaakblijvers dus neem er vooral een mee naar huis!
Promoter aan het woord
Hoe is het nou om deze campagne te realiseren? Leuk? Anders? Gezond? We vroegen het aan Daan Dekkers, één van de Laagblijvers promoters en teamleider bij Dutch Moving Media.
“Het leuke van deze campagne is dat je opvalt en dat je mensen blij mag maken. Soms deel je alleen flyers uit en moet je meer je best doen voor een gesprekje met de consument. Nu merk je echt dat je de consument verrast. Ten eerste met de abri die ze kennen van de reguliere abri’s maar waar nu ineens echte appels inzitten. Daarna mogen ze ook nog eens zelf een appel uit de abri pakken. Hoe leuk is dat?”
And the show goes on
Bij elkaar bezoeken wij 112 locaties door heel Nederland in twee weken tijd. Onze Dutch Moving toppers vliegen van Amsterdam naar Groningen en van Maastricht naar Utrecht. Bergen enthousiasme, honderden kilo’s appels en… ACTIVATE met de beste promotiemedewerkers van Nederland.
Want alleen echte hoogvliegers kunnen Laagblijvers het podium geven dat ze verdienen!