Scroll Top

Verhoogt jouw merk zijn omzet tijdens Singles Day?

shutterstock_99785567 (Demo)

Aanstaande zaterdag, 11 november, is het Singles Day. Een van oorsprong Chinese feestdag die populair werd bij Chinese jongeren die vieren dat zij trots zijn op hun single status. De bachelors’ Day, die ontstond in 1993 aan de Nanjing University, waaide in 2013 over naar andere continenten. Sindsdien groeit het succes van deze feestdag gigantisch. Singles’ Day verslaat Black Friday als grootste online shopping dag van de wereld. Lift jouw merk al mee op de Singles’ Day hype? Bij de juiste aanpak kan ook deze feestdag een succes worden voor jouw merk. Promotiebureau Dutch Moving Media neemt je mee hoe jij met jouw shopper marketing hierop kan inspelen.

Single of niet: Het is een dag om jezelf te verrassen

Singles’ Day komt voort uit de één-kind-politiek in China en het overweldigende overschot jongens dat daardoor ontstond. 25% van de mannen konden niet aan een vrouwelijke partner komen. Om het vrijgezellenleven toch te omarmen ontstond de speciale Singles’ Day. Een dag vol feesten voor alleenstaanden én direct een gelegenheid om jezelf eens te verwennen met een cadeau. Het werd de Valentijnsdag voor vrijgezellen.

Singles Day in Nederland: zet fieldmarketing in voor extra verkoop

Cor Molenaar, e-commercedeskundige, voorspelt dat Singles’ Day de potentie heeft om net zo’n kaskraker voor Nederlandse ondernemers te worden als Valentijnsdag. Tijd dus om jouw shopper marketing hierop in te richten. En laat je niet tegenhouden door de single status. “Het is de dag om even jezelf op de eerste plaats te zetten in plaats van een ander, single of niet.” De nieuwe feestdag brengt daarmee voor jouw merk volop commerciële kansen. Heb jij jouw fieldmarketing activatie er al op ingericht? De feestdag focust zich namelijk niet alleen maar op online.

Welke merken grepen deze kans al aan?

Modeshows van toonaangevende merken zoals Victoria’s Secret, Estée Lauder, Louis Vuitton, Moët en Hennessy vinden voor modeliefhebbers op 11-11 plaats. Geen beter cadeau voor jezelf dan de nieuwste collectie kopen. Webshop Alibaba, het bedrijf dat deze feestdag commercieel volwassen liet worden, gaat nog een stap verder. De Singles’ Day korting geldt bij hen 24 dagen in plaats van 24 uur. Deze commerciële periode sluit Alibaba af met het Singles’ Day gala, een geweldig hoogtepunt volgens Forbes magazine. Online – en offline actiemarketing wordt door hen volop ingezet om het optimale uit de feestdag te halen.

In Nederland grepen webwinkels Bol.com, BCC en Hunkemöller de commerciële kans. Zij stunten met grote prijsverlagingen tot wel 50%. Winkels van ICI Paris, H&M en MediaMarkt besteden in hun fysieke winkels dit jaar extra aandacht aan de feestdag. Voor de vele merken die nog niet actief bezig zijn met concept ontwikkeling voor deze feestdag: er is nog tijd! Dutch Moving Media denkt graag met jou, als promotiebureau, mee over de fieldmarketing activaties voor meer traffic en verkopen in de winkel. Ook op korte termijn!

Single cadeaus of pré kerstinkopen stimuleren met fieldmarketing

De vele retailers in Nederland zijn zich op dit moment aan het klaar maken voor de feestdagen storm. Moet je deze nieuwe feestdag dan wel adopteren? Antwoord: Als jij het niet doet, dan doen anderen merken het wel. Niet voor niets zet Bol.com zo stevig in dit jaar, om de strijd tegen Alibaba aan te kunnen. Denkend vanuit kansen in plaats van bedreigingen biedt deze feestdag een verlenging van de feestdagen periode. Start normaal gesproken de eerste drukte in het laatste weekend van november, kan deze nu al begin november voor je starten. Grijp jij deze nieuwe kans? Met de volgende vier fieldmarketing campagnes maak jij een impact tijdens Singles’ Day:

Guerilla marketing: ludieke en bijzondere stunt

Als jij deze nieuwe feestdag adopteert wil je dat ook opvallend insteken. Guerilla marketing campagnes zijn de ideale campagnevorm daarvoor. Een Guerilla marketing campagne zet jouw merk snel en effectief op de kaart. Verras jouw doelgroep met een ludieke, veelzeggende en bijzondere stunt. Dutch Moving Media heeft als promotiebureau volop ervaring met deze soort inzetten in de fieldmarketing.

Winkeldemonstraties: Laat jouw product ervaren / proeven

Ook kan je winkeldemonstraties (ook wel instore demonstraties genoemd) inzetten om meer verkoop te stimuleren. Door het product te demonstreren en te testen daarna ervaart jouw doelgroep direct het geweldige effect van het product. De winkeldemonstraties van Dutch Moving Media zijn altijd een groot succes met kwalitatieve demonstrateurs.

Sampling promotie: kleine probeerverpakking in een grote verspreiding

Heeft jouw product geen bereiding nodig, dan is sampling een interessante fieldmarketing optie. Sampling zorgt voor een grote verspreiding van jouw product in een kleine probeerverpakking. Zijn ze enthousiast na het proberen? Een directe aankoop doen is op dat moment nog aantrekkelijker met een aanbieding. Wanneer mogen wij voor jou een sampling promotie campagne realiseren?

Fotomarketing: Zet de singles in het zonnetje met persoonlijke aanbieding

Met fotomarketing maak jij een impact bij jouw doelgroep. De foto, waar de doelgroep een moment mee kan bewaren, is omlijst met jouw aanbieding. Enkel op vertoon van de foto kunnen zij gebruik maken van de speciale Singles’ Day aanbieding. Voor redenen waarom jij fotomarketing wilt inzetten, lees onze recente blog over fotomarketing.

Ben jij overtuigd dat jij aanstaande zaterdag gaat opvallen tijdens Singles’ Day? Promotiebureau Dutch Moving Media ontzorgt jou graag met de gehele concept ontwikkeling en/of uitvoering van de actiemarketing. Neem contact met ons op voor meer informatie.

Related Posts