Tijdens de Nationale Glamourday begeleidden vijf hostessen van Dutch Moving Media bezoekers van Winkelcentrum Alexandrium (Rotterdam) met het samenstellen van hun eigen Essence lipgloss samen. Gekleed als labexperts waren zij het gezicht van de Essence Make Your Own Lipgloss stand. Voorafgaand aan de productie van de lipgloss gaven de Essence hostessen een instore demonstratie over de vele keuzes die de bezoekers konden maken tijdens het samenstellen. Make-up merk Essence viert haar 15 jarig bestaan met Shopper Marketing. De Make Your Own Lipgloss stand is een onderdeel van de strategie.
Aanbeveling is een geweldig compliment
Bij promotiebureau Dutch Moving Media zijn twee zaken erg belangrijk: de kwaliteit van de promotiecampagnes en ontzorging van de klant. De hostessen aanvraag voor de campagne van Essence bracht ons als promotiebureau dan ook direct een geweldig compliment. Een positieve aanbeveling over de hoge kwaliteit van de promotieteams via via die gaf de aanleiding om de aanvraag te plaatsen. De promotiemedewerkers en hostessen van Dutch Moving Media zijn onder andere gespecialiseerd in instore demonstraties en winkeldemonstraties. Elke promotiecampagne krijgt de kwalitatieve zorg mee tot aan de uitvoer van de promotieteams en evaluatie.
Hostessen verzorgen instore demonstraties
“Welkom bij Essence! Dit is jouw Essence labjas, bril en handschoenen zodat je beschermd jouw eigen Essence lipgloss kan samenstellen.” De vijf hostessen van Dutch Moving Media begeleidden de gehele dag individueel bezoekers in het productieproces. De deelnemer stelde de lipgloss volledig zelf samen. Om dit optimaal te laten verlopen gaven de Essence hostessen een instore demonstraties voorafgaand aan het productieproces. Met advies over kleur en geur maakten bezoekers in 5 minuten een eigen Essence lipgloss. Vervolgens kregen zij deze Essence lipgloss mee in een goodiebag (met vele extra’s!). Een deelnemer: “Samen met de Essence hostess heb ik mijn eigen lipgloss samengesteld. Ik voel me weer 8 jaar, dit was super leuk! Al die kleurtjes, glitters en geuren. En ik had echt niet verwacht de lipgloss gratis mee te mogen nemen. Wow, super goede ervaring.”
Voor bloggers en vloggers werd de pop-up stand exclusief één uur gesloten van overige bezoekers. Tijdens het vrijgestelde uur begeleidden de Essence hostessen in totaal 20 bloggers en vloggers bij het maken van hun eigen lipgloss. Na de instore demonstratie ‘How to make your own lipgloss’ mochten ze zelf aan de slag. Bloggers Tara en Larissa van EndlessWeekend opende het bloggersuur met de productie van hun unieke Essence lipgloss. De hostessen begeleidden niet alleen met de productie. Zij assisteerden ook klantgericht de bloggers en vloggers met de optimale foto’s en video’s.
Shopper Marketing: Make your own product
De Essence pop-up stand tijdens Nationale Glamourday is een ijzersterk voorbeeld van Shopper Marketing. Het bracht Essence een uniek contactmoment met de doelgroep. De Essence hostessen vertegenwoordigden Essence in het face 2 face contact. Daarmee gaven zij een gezicht aan het merk richting de doelgroep. Doormiddel van een DIY winkeldemonstraties / instore demonstraties ervoer de doelgroep zelf het product. Make your own is daarnaast happening in winkelcentra. De doelgroep krijgt het gevoel de uitkomst van het resultaat te kunnen bepalen. Bij de Essence Make Your Own Lipgloss stand betekende dit een unieke kleur, met een eigen geselecteerde geur en smaak. De Shopper Marketing strategie van Essence pakte zeer succesvol uit met de uitvoer van de hostessen van Dutch Moving Media.