Scroll Top

De wereld na corona – Het nieuwe straatbeeld

Startfoto 2 (Demo)

Op 19 maart 2020 schreef Dutch Moving Media een blog over de wereld van promotie en activatie na corona. Er waren vraagtekens, heel veel vraagtekens. Met de voornaamste vraag; hoe lang gaat dit nog duren? De versoepelingen in juni brachten even verlichting. Wat met ingang van de tweede lockdown in oktober weer volledig van de baan werd gevaagd.

In deze tijd is online sampling belangrijker gebleken dan ooit om een merk en product goed te positioneren. Dutch Moving Media heeft bewezen hier een belangrijke speler in te zijn en heeft al veel mooie online campagnes gerealiseerd.

Toch zorgt de huidige lockdown er voor dat er een prangende vraag onbeantwoord blijft. Hoe ziet de promotie- en activatiewereld er uit, na corona? En meer specifiek. Hoe ziet het straatbeeld er straks uit?

Dit is een vraag die, net als in maart 2020, door niemand concreet kan worden beantwoord. Wel zien wij met zijn allen licht aan het eind van de tunnel. Dat geeft ons hoop, stemt ons positief en laat onze gedachten de vrije loop gaan met het bedenken van creatieve concepten. Die aansluiten op het nieuwe normaal.

NEDERLANDERS SPAREN MASSAAL

Het nieuws dat Nederlanders tijdens de coronacrisis massaal zijn gaan sparen is je vast niet ontgaan. Ruim 42 miljard euro in één jaar tijd. Dit komt bovenop de ruim 450 miljard euro die Nederlanders al op hun spaarrekening had staan.

Als je die 42 miljard euro terugrekent naar het aantal mensen in de leeftijdsgroep tussen de 15 en 65 jaar, is dat gemiddeld genomen ruim € 2.650,00 per persoon. Geld dat, volgens demissionair minister Wopke Hoekstra, staat te poppelen om uitgegeven te worden.

HIPPIE TIJDPERK 2.0

Iedereen (her)kent het hippie tijdperk, ongeacht of je nu wel of niet in deze periode geleefd hebt. Hun leefwijze stond bekend om vrijheid, spontaniteit, creativiteit en plezier. Vier kenmerken waar wij op dit moment met zijn allen naar snakken.

Met het afbouwen van de maatregelen in Nederland, belanden wij stap voor stap steeds meer in dat hippie tijdperk. Eindelijk voelen wij weer die vrijheid. Wordt spontaniteit weer aangemoedigd. En kunnen wij weer plezier maken met vrienden en familie.

Zodra het weer mag liggen de stranden weer vol, zitten we schouder aan schouder op het terras en vullen winkelstraten zich met winkelend publiek. Eindelijk kan het ‘overschot’ aan spaargeld weer worden gespendeerd en worden nieuwe belevingen en herinneringen gecreëerd.  

Make love, not war!

DE MERKBELEVING VAN DE CONSUMENT

Dit is natuurlijk een ideale samenloop van omstandigheden en daarmee het moment om jouw merk of product onder de aandacht te brengen. Mensen zijn positief gestemd, er staat voldoende geld op de spaarrekeningen en de winkelstraten stromen vol. Dè basis voor het creëren van een positieve en sterke merkbeleving.

De kracht van sampling zit hem in het moment waarin alles samenkomt. Sampling zit op die beleving. De meeste aankopen worden uiteindelijk gedaan op basis van belevingsargumenten.

Het creëren van een beleving is een persoonlijk proces: wat is de ervaring van een specifiek persoon m.b.t. het merk en waar wordt dit merk mee geassocieerd. Hier kan niet voor de volle 100% op worden ingespeeld. Wel kan er geluisterd worden naar de consument, wat zijn hun behoeftes? Dit kan worden geïmplementeerd in de contactmomenten die wij voor jou product of merk offline gaan creëren.

De consument anno nu wil graag merken kopen die aan bepaalde waarden tegemoet komen. Een merk moet in hun ogen maatschappelijk betrokken zijn, geloofwaardig en sympathiek.

Ben jij als merk geloofwaardig op het moment dat jij weer zichtbaar bent in een volle winkelstraat? Toon jij je maatschappelijk betrokken als je een sampling activatie van jouw merk of product laat uitvoeren op het drukbezochte strand komende zomer?

TERUG NAAR DE WINKELSTRAAT

Jij bent als merk juist maatschappelijk betrokken en geloofwaardig als jij je laat zien, zodra de consument de kans weer krijgt om het ‘normale’ leven terug op te pakken. Het is in Nederland al heel lang een zeer geaccepteerd en gewaardeerd straatbeeld, wanneer een merk of product op straat wordt vertegenwoordigd door een team van enthousiaste merkambassadeurs. Waarbij een moment en beleving wordt gecreëerd, door de consument het product te laten proeven, het te laten testen of mee te geven.

Mensen willen geïnspireerd worden. Verrast worden. Als merk wil je een beleving creëren en een positieve herinnering achterlaten. Het doel van een goede marketing campagne is om meegenomen te worden naar huis; in gedachten en tijdens gesprekken met familie en vrienden. Je wil levend blijven bij de consument. En op het moment dat de consument in de winkel staat en wordt geassocieerd met jouw merk en product, wil je dat die positieve herinnering terug komt en een aanschaf van jouw product realiseert.

DUTCH MOVING MEDIA

Bij Dutch Moving Media vinden we het belangrijk dat jij een goed gevoel hebt bij de campagne die wij voor je verzorgen. Mocht het nodig zijn, worden de op dat moment nog lopende corona maatregelen op een ludieke manier verwerkt in de uitvoering van de campagne. Samen doen wij er alles aan om het er zo natuurlijk mogelijk uit te laten zien.

Wij nemen een onderscheidende rol aan, als we het hebben over het creëren van merkbeleving. Wij luisteren naar de behoeftes van onze klanten en implementeren dit naar iets tastbaars. Daarmee weten wij de juiste doelgroep te bereiken en een beleving te creëren, welke leidt tot die gewenste (herhalings)aankoop.

Don’t hesitate… Activate! Mogen wij met jou meedenken om onder de aandacht te zijn bij jouw doelgroep? We are ready for your mail!