Jouw beursstand ademt jouw merk. De kleuren, de activatie, de indeling, de communicatie van de beursaanbieding, de opslag van de voorraad. Alles is bepalend in hoe jouw beursstand overkomt op de doelgroep. Waar moet je starten en hoe weet je of je op de goede weg zit? Promotiebureau Dutch Moving Media neemt je mee in de inrichting, de kosten en wat concept ontwikkeling van een nieuwe beursstand inhoudt.
Doel van de beursstand bepaalt de inrichting
Het allerbelangrijkste, als je je aanmeldt als exposant voor een beurs, is het doel scherp te hebben. Wat dien je te behalen om een succesvolle beurs te hebben. Is je doel verkoopgericht, zoals het verkopen van de beursaanbieding of het schrijven van leads? Of is jouw beursdeelname gericht op marketing, zoals merkbekendheid, of klantrelaties, zoals een ontmoetingsplek om weer bij te praten? Op basis van deze doelstelling kan je de inrichting van je beursstand bepalen. Had je vorig jaar een andere beursdoelstelling dan kan het zijn dat jouw beursstand niet meer matcht met je doelstelling. Stel dat er een grote verkoopbalie in zit, maar je dit jaar de focus legt op klantrelaties dan gaat je beurs niet uitpakken zoals je had gehoopt.
Fieldmarketing activaties op beursstands
Steeds vaker krijgen activaties de overhand in beursstands. Bezoekers willen verrast worden en stands met activaties krijgen daardoor sneller de aandacht. Fieldmarketing activaties zijn een unieke manier om in contact te komen met je doelgroep. Sommige stands bestaan voor 3/4 uit activatieruimte. Daar gebeurt het leuke, frisse contact met het merk. De overige 1/4 is voor verkoop. Vergis je niet, zo’n stand kan alsnog een verkoopdoelstelling hebben. De activatie is het voortraject die leidt naar een verkoop. Promotiebureau Dutch Moving Media verrast jou graag met een unieke activatie. Wil je liever een actiemarketing inzetten die wij al hebben liggen? Klik hier voor tip 2: tools om boven het beursgeweld uit te stijgen.
Budget voor de inrichting
Jouw beursstand gaat dus jouw doelstelling stimuleren. Zelfs als je jouw doelstelling weet zijn er vele mogelijkheden in de uitwerking. Zorg er dus ook voor dat je jouw budget scherp hebt. Het mooiste van het mooiste is natuurlijk geweldig, maar de kosten dienen wel terugverdiend te worden met de beursdoelstelling.
Concept ontwikkeling beursstand
Voor een nieuwe beursstand (of een aanpassing) ontzorgt promotiebureau Dutch Moving Media je graag in de concept ontwikkeling van de stand. Samen met professionele standbouwers bespreken we jouw doelstelling, wensen en behoeften waarna de concept ontwikkeling van start gaat. Promotiebureau Dutch Moving Media brengt hiermee de ervaring van standbouw én beurservaring mee samen tot de ultieme uitvoering. Tussentijds presenteren wij de concepten voor een optimale aansluiting op jouw doelstelling.
Wil jij jouw bestaande beursstand een opfrisser geven of doelstelling gericht laten inrichten door promotiebureau Dutch Moving Media? Of wil je een geheel nieuwe beursstand laten ontwikkelen? Neem contact met ons op en wij verrassen je met een goed voorstel.
Lees ook de andere fieldmarketing tips voor succesvolle beurzen:
Tip 1: Getrainde beursmedewerkers maken het verschil
Lees tip 1 om te weten waarom beursmedewerkers een sterke aanvulling zijn dan accountmanagers op je stand. Klik voor tip 1.
Tip 2: Val op met één van deze beurs activaties
Klik voor tip 2 en laat al het beursgeweld achter je. Hiermee gaat jouw stand opvallen!
Tip 3: Creëer al traffic op de looproute naar de beurs
Klik hier voor tip 3 en trekt al aandacht voor je doelgroep jouw stand bezoekt.