Scroll Top

Automotive: Take it or lease it

Take-it-or-lease-it-automotive-campagne (Demo)

Met deze ideeën zoef je iedereen voorbij in de automotive branche

Een concept op maat om de doelgroep te triggeren voor jouw merk in de automotive branche. Dutch Moving Media zit erop, zit erin en zit er nooit naast.  Niet alleen hebben we ruimschoots onze sporen verdiend in succesvolle campagnes voor uiteenlopende merken in de automotive branche, ook ontwikkelen we dagelijks nieuwe concepten. Gouden eieren op de plank die klaarliggen om de wereld in te rijden. Onze plank raakt vol, onze kast puilt uit.

Een kijkje in de keukenkast? Maar natuurlijk!

 

Wij ademen automotive…..

En dat doen we al jaren. Het hart van ons bedrijf klopt voor mooie auto’s, ons bloed stroomt voor mooie auto’s en het water loopt ons in de mond bij het horen van mooie auto’s. Het is dan ook geen toeval dat wij al veel automotive campagnes op onze naam hebben staan.

Suzuki product placement in winkelcentrum Bisonspoor Maarssen, februari 2020

Hyundai Pop-up store Almere, december 2019

Roadshow Zuidas Amsterdam, Stern Auto 2018

Maatwerk voor de automotive branche

Een succesvolle campagne begint bij een goed idee. Een idee waarin alles bij elkaar komt. Waarin de doelgroep verrast wordt op een ludieke manier en jouw product in de spotlights staat. Niet zomaar spotlights, spotlights die door blijven schijnen als de klant naar huis gaat. Spotlights die worden omgezet in een verhaal dat aan de keukentafel verteld wordt. Het verhaal van een onvergetelijke ervaring en een merk dat een moment is geworden. Voilà: de perfecte merkbeleving!

Goed, dat briljante idee dus. Dutch Moving Media rijdt al wat jaartjes mee in de automotive branche. We nemen je graag mee voor een kort ritje in ons brainstorm proces!

Opdracht klant (of gedroomde opdracht klant) > een grote tafel met daaromheen veel creatieve koppen met liefde voor auto’s > veel koffie > een eerste suggestie > een ja (of nee) van de groep > een tweede suggestie > een JA! van de groep > een nachtje slapen > een tweede sessie > dezelfde koffie > dezelfde koppen > een raamwerk voor die tweede suggestie > een mits, een maar > een nachtje slapen > die koffie, die koppen, frisse moed >  een oplossing > spijkers met koppen > een actievatiemechanisme > een kloppend idee. 

Concept + concreet = actievatiemechanisme.

Nu de uitwerking nog!

De boodschappenservice voor Volvo

Zo bedachten wij de boodschappenservice voor niemand minder dan Volvo! We kregen de vraag hoe wij de Volvo op een ludieke manier in de spotlights konden zetten waarbij de ruimte van de auto benadrukt werd.

Koffie? Creatievelingen? Check! Aan de slag!

1. Concept

Je wilt de doelgroep verrassen met de gemakken van de Volvo op het moment dat dit echt van pas komt! Hoe kun je de ruimte in een auto nou beter illustreren dan met grote meubels die erin staan? De Volvo boodschappenservice biedt uitkomst!

2. Concreet

Met de Volvo staan we op het parkeerterrein bij een de Ikea. Een team van enthousiaste merkambassadeurs spreekt de doelgroep aan en biedt de boodschappenservice aan. Wil de klant ervaren hoe ruim de Volvo is én meteen proefrit maken? Dan kan! De merkambassadeur draagt de boodschappen naar de Volvo en laat zien hoe comfortabel en ruim de auto is. De autosleutels worden gewisseld en de shopper neemt plaatst op de passagiersstoel. De laatste usp’s van de Volvo worden verteld en de motor wordt gestart.  Dat klinkt goed!

De merkambassadeur rijdt achter de klant aan naar het huis van de klant. De meubels worden uitgeladen en de perfecte merkbeleving is een feit. Wat een service! Wat een auto!  

De merkambassadeur geeft een visitekaartje aan de klant en noteert eventueel de NAW gegevens. Als de klant dezer week een bezoekje aan de dealer brengt, komt hij/zij in aanmerking voor een mooie korting bij aanschaf.

3. Actiemechanisme

Deze activatie maakt gebruik van het perfecte moment van de shopper. De klant moet toch naar huis, dus waarom niet in de nieuwe Volvo? We verrassen, informeren en enthousiasmeren en laten de ervaring zelf het werk doen. Rijden en ervaren is weten toch?

Het idee werd omarmd door Volvo dus met die uitwerking kwam het goed!

https://www.youtube.com/watch?v=6oR1GNEA50I&t=27s

Volvo campagne 2.0

Concepten zijn er om uit te voeren maar ook om nieuw leven in te blazen. Een goed idee kan altijd beter worden, meegroeien met de behoefte van de klant. Om deze campagne makkelijker uitvoerbaar te maken voor verschillende modellen, hebben we er een nieuw sausje overheen gegooid. Het sausje van de supermarkt.

Mag ik een applaus voor de boodschappenservice? Uitvoerbaar voor alle automerken en alle modellen met een beetje ruimte. Ikea wordt supermarkt, meubel wordt volle tas, Volvo blijft Volvo of wordt een ander automerk. Iedereen is welkom. Hoe dat eruit ziet? Ongeveer zo…….

Take it or lease it

En dan zijn er ook van die dagen waarin de creativiteit voelbaar is op kantoor. Van die dagen dat de lucht trilt van de goede ideeën die borrelen, dwarrelen, zweven. Ideeën die een brainstorm verdienen. Ze moeten eruit! Op die dagen gaan we zitten om die tafel, met die koffie, met die koppen. We denken aan mooie auto’s, mensen die van auto’s houden, plekken waar die mensen komen….

Op een van die dagen -het was een druilige dinsdagochtend-  kwamen wij op het volgende idee…..

1. Concept

Als model x wil je je klant altijd verschillende opties aanbieden. Kopen of leasen. De chauffeur is koning toch? Met de campagne ‘Take it, or lease it’ enthousiasmeren we de klant voor model x en laten we de klant op een ludieke manier nadenken over deze twee mogelijkheden waarbij model x in de spotlights staat.

2. Concreet

In een drukbezocht winkelcentrum staat model x te shinen. Naast model x staat de merk x presentator met het activatiespel: een grote rode knop, spelkaarten in zijn hand en de branding van ‘Take iit or lease it’ op de achtergrond. Twee enthousiaste merkambassadeur enthousiasmeren de shopper om mee te doen. De deelnemer krijgt de keuze: ‘Take it OR lease it?’. Er wordt gekozen en de er wordt een kaart getrokken. De spelhost stelt vragen over de auto waarin de kennis van de deelnemer wordt getest.

‘Hoe hard kan deze auto’ ; ‘Hoeveel dozen denk je dat je in deze auto krijgt’; ‘Wat zijn de voordelen van een auto leasen?’ ‘Wat kost deze auto?’.

Hierbij zullen we bij ‘Take’ wat meer vragen stellen over de koop acties en bij ‘lease’ meer ingaan op het leasen. Bij beide opties krijgt de klant vragen over de auto zelf. Vragen die de klant uitdagen en tegelijk bewust maken van de usp’s van de auto!

In dit spel hebben we alleen maar winnaars! Zodra de klant een vraag goed heeft, krijgt de klant weer een keuze. Ze mogen een mooie gadget meenemen van model x OF ze kunnen hun NAW gegevens achterlaten om kans te maken op 1 weekend gratis leasen! Take it….. or lease it?

Nu de uitwerking nog? Yes, nu de uitwerking nog. Dit idee is brand new, vers van de pers. Het idee schreeuwt om een leven, een merk een model, een campagne!

Plankgas?
Je leest het automotivebrache: wij zitten erin, erop en er nooit naast. En we puilen uit, er past niets meer op de plank. Er moet iets af.

Take it or lease it… eenmaal andermaal…?