Scroll Top

Afstand overbruggen met de bezorgservice van PLUS

Afstand overbruggen met de bezorgservice van PLUS (4) (Demo)

Nederland ligt stil. Evenementen on hold, lege winkelstraten, dichte scholen, stille kantoren en gepaste afstand. Het feestje is ver te zoeken. Omdat promotiebureau Dutch Moving Moving Media altijd en overal meebeweegt -it’s our middle name- doen we dat ook in deze tijden. Op zoek naar activatie! Wat kunnen we wel en waar zijn we nodig?
Tussen de schappen, de kassa’s en op de weg! Deze week op het programma: de boodschappenservice voor PLUS!

Vraag vanuit PLUS supermarkten

Tussen alle winkels die moeten sluiten, vrijwillig sluiten of hun traffic per dag zien slinken, is de supermarkt momenteel het kloppende hart van de retail branche. Daar waar mensen nog wel samenkomen voor de dagelijkse boodschappen die toch gedaan moeten worden, corona of niet. Een plek waar je moet zijn maar nu eigenlijk niet wilt zijn. Een plek die voor de ouderen en kwetsbaren onder ons ronduit gevaarlijk is. Om een oplossing te bieden aan deze mensen heeft PLUS versterking gevraagd aan Dutch Moving Media. Formule: de boodschappenservice van PLUS!

Ingrediënten:

  • Twee Dutch Moving Media promotiemedewerkers
  • Een auto waar veel boodschappen in kunnen
  • 2 x Verstand op nul, 2 x blik op oneindig, 4 beste beentjes voor en 4 schouders eronder!

De boodschappenservice, hoe werkt dat precies?

Promotor 1 staat in de PLUS winkel en krijgt bestellingen van PLUS klanten door via een portable. Deze promotor heet vandaag Milan en Milan heeft er zin in! Milan gaat op een holletje door de winkel op zoek naar alle producten om de bestellingen klaar te maken. Milan is de schappen schipper, de producten prins, de grijp grutto. Na 10 bestellingen kent hij de winkel op zijn duimpje. Koffiemelk, babydoekjes, curry pasta of kookroom. Gooi maar in zijn PLUS pet!

Dan hebben wij de onmisbare promotor 2. His job? Rijden, rijden rijden in een Dutch Moving wagentje. Boodschappen bezorgen bij de klant!

Promotiemedewerker Milan aan het woord

Hoe is het nou om aan deze campagne mee te doen? We vroegen het Milan.

“Inmiddels werk ik al vijf jaar bij activatiebureau Dutch Moving Media als promotiemedewerker. Het zit in me. Ik hou ervan om de doelgroep te enthousiasmeren voor een product. Of het nou is met een activatiespel, een flyercampagne of met een winkelopening. Als mensen gaan lachen door iets wat ik ze kan geven, dan doe ik mijn werk goed.

“Mijn werk is activeren. Mensen blij maken en als je thuis op de bank zit dan mis je dat”.

Door het corona virus is mijn werk voor een groot deel stil komen te liggen. Mijn werk is activeren. Mensen blij maken en als je thuis op de bank zit dan mis je dat. Door de bezorgservice van PLUS kan ik toch blijven werken voor een belangrijke klant van Dutch Moving Media en maak ik mensen blij. Blij met de dagelijkse boodschappen.

Het gaat zelfs verder dan blij. Als je bij ouderen mensen de boodschappen op de stoep zet en even een contactmomentje hebt als ze de deur opendoen, of als ze kijken door het raam dan zie ik echt opluchting. Mensen zijn zo blij dat ze de boodschappen weer in huis hebben zonder dat ze zelf risico hebben moeten lopen voor zichzelf of voor anderen.”

Het feestje is nergens meer, de merkbeleving nog wel

Het feestje is ook bij ons on hold gezet, de toeters en bellen liggen in de kast. Je kunt geen mensen samenbrengen als afstand houden wordt opgedragen. En je kunt niet vieren als stilte regeert. Je kunt wel met je klanten meedenken en meebewegen. Wij doen niets liever. De vraag is dus niet meer waar het feestje is, maar hoe je je klanten op een andere manier blij kunt maken. Een positieve merkbeleving kan namelijk ook bij de consument ontstaan zonder die toeters en die bellen.

Zo dus!