Steeds meer grote merken gooien het roer om. De zwaarte in het budget verschuift van Above The Line (TV, online) naar Below The Line met een duidelijke focus op fieldmarketing. De beslissing van ’s wereld grootste adverteerder Procter & Gamble om het onlinebudget offline te investeren in onder andere instore deed al veel stof opwaaien. A-merk Hero verkondigt nu ook duidelijk de keuze om winkelvloeractivaties tot hart van de marketingactiviteiten te maken.
Om je doelgroep te bereiken moet je ze eerst vinden
De doelgroep (Ja, ook de jouwe!) is steeds moeilijker te bereiken. Boden kabelaanbieders eerst doorspoelmogelijkheden van reclameblokken aan (wat later aan banden werd gelegd), is nu een grote groep verhuisd naar Netflix. Wil de moderne consument een populair programma terugkijken hoef je als kijker niet meer om de 10 minuten verplichte ingekochte reclames te kijken op RTL XL, je neemt gewoon een abonnement op Videoland. Dan kan je het programma zelfs offline kijken. De Adblockers weten online hun weg te vinden om de gebruikers zonder reclame te laten internetten. En hoeveel mensen kan jij aanwijzen die met het openbaar vervoer reizen en niet met hun telefoon bezig zijn? Precies. Al die zorgvuldig gekozen Abri’s en busreclames worden niet gezien en/of geregistreerd door de reizigers. De consument kiest bewuster wat voor hen comfortabel is en vele nieuwe merken en producten bieden hen die mogelijkheid.
Effect hebben met jouw boodschap
Jij wilt niet alleen dat jouw boodschap gezien wordt, die boodschap is namelijk van veel grotere waarde. Jouw doelgroep dient de boodschap te registreren, te overwegen en hier geactiveerd voor te worden. En hoe ga je dat doen als iedereen met zijn hoofd in een hoek van 45 graden naar de telefoon staart? We have the answer for you!
Fieldmarketing is jouw oplossing. Geef jouw boodschap een persoonlijk gezicht. Promotiemedewerkers representeren jouw merk en spreken face to face met jouw doelgroep. Promotieteams maken een impact en laten jouw doelgroep de boodschap registreren. Zet jouw product in de spotlight en laten je doelgroep het bijvoorbeeld ervaren met (instore) productdemonstraties.
Hero zet volop in op pop-up Jam studio’s in supermarkten waar de merkreputatie gekoppeld wordt aan de salesdoelstellingen. Bezoekers ervaren de ruime mogelijkheden met Hero Jam in de live cooking experience, met de directe mogelijkheid om het product in de supermarkt te kopen.
Zet jouw merk op de kaart door conceptontwikkeling van een activatiebureau en jouw shopper marketing avontuur kan van start gaan. Denk daarbij niet alleen aan (instore) productdemonstraties, maar durf nieuwe paden te kiezen. Flyering, sampling, roadshows en fotomarketing zijn ook interessante manieren om jouw merk binnen te laten komen bij jouw doelgroep.
Ervaren activatiebureau in fieldmarketing
Dutch Moving Media is een fullservice activatiebureau. Wij zijn er om een merk te laten groeien, daar waar de consument altijd is. In de supermarkt, op straat, op events en beurzen. Onze getrainde promotiemedewerkers kunnen ook het gezicht van jouw merk worden. Als beursmedewerkers op bijvoorbeeld de Huishoudbeurs, voor het verzorgen van instore demonstraties in supermarkten of als promotieteams die jouw roadshow uitvoeren. Voor ons staat kwaliteit altijd voorop en zetten wij alles op alles om een 9+ promotiecampagne te realiseren. Heb jij interesse in een kwalitatieve Shopper Marketing campagne? We worden graag uitgedaagd: 035-6211254.
Bekijk hier één van de uitgevoerde activaties van Dutch Moving Media