Samen met de lente staat ook het automotive seizoen weer voor de deur. Toeren doe je het liefst met mooi weer en de zon prikkelt de koopbehoefte. Tijd dus om een voorbeeld te nemen aan de zon en de consument te verleiden voor jouw merk. Deze verleiding werkt het beste als je weet wie zich laat verleiden. Oftewel: wie is je doelgroep en waar vind je deze? Alleen dan stevenen we op een match af. ‘We’ ja. Met een bak ervaring met promotiecampagnes voor de automotive branche en onze liefde voor mooie auto’s helpen we je graag om jouw auto in de spotlights te zetten. Product placement is het antwoord op jouw merk, jouw doelgroep en deze tijd. Klaar voor de start?
Inhoudsopgave
- Probleem: Showrooms blijven leeg
- Oplossing: Product placement biedt uitkomst
- Optimaal bereik met Product placement
- De uitvoer van Product placement
- Automotive Nederland opgelet!
Showrooms blijven leeg
Het is aan de orde van de dag: showrooms worden minder druk bezocht, auto’s worden minder massaal gekocht. Al zitten we weer in beter economisch vaarwater, de dealer met zijn showroom wordt steeds meer iets van vroeger. Hans Groenhuijssen automotive expert komt op de proppen met harde feiten: “ Het aantal dealers lag in de jaren 60 nog boven de 4000, rond 2005 nog op 2900, en inmiddels gaan we richting de 1800.” Groenhuijssen geeft aan dat we structureel minder auto’s kopen dan in topjaren. En als we dit al doen, biedt internet eerder uitkomst dan bezoekje aan de showroom. “ In 2000 werd de showroom gemiddeld per verkochte auto zo’n 12 keer bezocht. Inmiddels gaat dat gemiddelde richting één bezoek”, aldus Groenhuijssen.
Product placement biedt uitkomst
Als de consument niet naar de showroom komt, komt de showroom naar de consument. Automerken moeten mee bewegen met de consument om de consument uiteindelijk mee te laten bewegen met de auto. Dutch Moving Media snapt dat en heeft merken als Jaguar, Alfa Romeo, Smart, Citroën en Jeep al met succes naar de consument gebracht. Niet met een flyer, niet met praatje maar met de auto zelf. Simpel.
Ken je doelgroep
Om jouw doelgroep op te zoeken, moeten we weten waar deze zich bevindt. Or reverse: moeten we weten wie deze doelgroep is. Check? Dutch Moving Media scout vervolgens de locaties waar de doelgroep zich bevindt. Denk aan winkelcentra, grote evenementen en beurzen. Deze locaties worden gepresenteerd en afgestemd met het merk en de Road show is good to go.
Show time
Klaar voor de start zijn we, nu het echte werk. Met een team van getrainde promotiemedewerkers gaan we naar de locatie. Het podium wordt neergezet, de vlaggen worden geplaatst. Last but not least: de auto maakt zijn entree. Door de spot, de aankleding en de aandacht die de auto direct krijgt gebeurt er iets op deze plek. De consument draait zich om, is nieuwsgierig. Dit zie je namelijk niet elke dag. We doen iets ludieks en we verrassen de doelgroep.
Onze promotiemedewerkers zijn merkgetraind en weten precies hoe ze de nieuwsgierigheid van de consument moeten prikkelen. De juiste vraag, de juiste stilte. Een gesprek, een rondje om de auto en een warme lead is geboren. Niet een lead die in de showroom staat en weet dat de dealer de auto wil verkopen. Een lead die wordt verrast door de auto en een spontaan gesprekje heeft met onze promotiemedewerkers. Uit het leven gegrepen, zeer effectief.
Automotive Nederland opgelet!
Auto’s moeten opvallen, moeten verrassen, moeten verleiden. Als wij in mogen stappen dan beginnen we samen een road trip om nooit te vergeten. Trap ‘m in en gas erop! De auto doet de rest. Klaar voor de start? AF! Benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen? Neem contact met ons op via 035-6211254 of mail naar info@dutchmovingmedia.nl. Samen maken we het verschil voor jouw merk!