Scroll Top

Hoe jij het hoogste rendement uit Instore Demonstraties haalt

Winkeldemonstratie Sacla Pietercil (Demo)

Instore demonstraties, ook wel winkeldemonstraties genoemd, zorgen voor directe conversie op de winkelvloer. Dat wil jij ook! Dan vertellen we nog iets waar jij blij van gaat worden: Het levert je nog veel meer voordelen op dan alleen directe verkoop. Ben jij ook benieuwd naar wat de effecten van instore demonstraties zijn? Activatiebureau Dutch Moving Media stipt ze voor je aan. Daarnaast delen we met jou de 4 belangrijke factoren van winkeldemonstraties die bijdragen aan het succes.

De effecten van instore demonstraties

Winkeldemonstraties zijn hét middel om jouw doelgroep op de winkelvloer te bereiken tijdens het beslismoment. Door het product op dat moment te demonstreren bied je namelijk jouw consument de kans om het eindproduct te ervaren. Deze productbeleving is vaak het zetje in de juiste richting die jouw consument nodig heeft. Instore demonstraties zijn dan ook de perfecte inzet om een aankoop te stimuleren. De conversie van 1 dag winkeldemonstraties kan soms wel complete kwartaalrecords voorbijgaan. Het zet daarnaast ook herhalingsvraag in werking voor de volgende winkelbezoeken.

Tijdens de instore demonstraties zorgt Dutch Moving Media er altijd voor dat er een optimale product- en merkbeleving staat, startend bij een goede demonstrateur. Een winkeldemonstratie levert jou daardoor niet alleen directe conversie op. De promotiemedewerker benadert en enthousiasmeert ook gebruikers van concurrenten en creëert daardoor een positieve herinnering bij de gehele doelgroep. Het persoonlijke contact met de promotiemedewerker zorgt er daarnaast voor dat je huidige kopers merkentrouw blijven.

Succes behalen met winkeldemonstraties

Met de volgende 4 factoren haal jij het hoogste rendement uit instore demonstraties:

Factor 1: Voldoende voorraad

Door vooraf te zorgen voor voldoende voorraad van het te demonstreren product weet je zeker dat de instore demonstratie niet vroegtijdig zal eindigen. Het is zonde als de vraag groter is dan het aanbod, aangezien dan niet het uiterste uit de succesvolle winkeldemonstratie gehaald kan worden. Activatiebureau Dutch Moving Media ontzorgt jou door dit vooraf af te stemmen met de winkelier.

Factor 2: Locatie en aankleding demonstratiebalie

Iedere winkel heeft een ideale looproute en stuurt als het ware de bezoekers langs de gewenste schappen. Door in deze looproute aanwezig te zijn met jouw winkeldemonstratie krijg je de aandacht. Vergis je niet, dan ben je er namelijk nog niet. Om de conversie doelstelling te behalen is het ook belangrijk dat jouw doelgroep gemakkelijk het product kan meepakken. Deze moet binnen handbereik staan. In samenspraak met de winkelier stemt Dutch Moving Media voor jou de ideale locatie af waardoor jij niet in het verdomhoekje wordt geplaatst, maar de aandacht krijgt die je verdiend.

De demonstratiebalie is vaak één van de vergeten communicatiemogelijkheden. Hier liggen voor jou dus kansen! Activatiebureau Dutch Moving Media bedenkt en produceert demonstratiebalies voor vele A-merken. Van pop-up demonstratiebalies tot aan mini winkeltjes met een kookgedeelte. Jouw instore demonstratie krijgt hier een ijzersterke boost van omdat je gegarandeerd opvalt.

Factor 3: Juiste moment aanwezig zijn

Een instore demonstratie van pittige woknoedels is minder succesvol om 09.00 uur ’s ochtends, dan een winkeldemonstratie van Italiaanse koffie. Graag adviseren wij je over de optimale planning van jouw instore demonstratie.

Factor 4: De juiste demonstrateurs inzetten

We sluiten af met de allerbelangrijkste factor: goede demonstrateurs. Deze mensen maken of breken jouw instore demonstraties. Blijven jouw demonstrateurs achter de stand staan of focussen zij zich enkel op het bereiden van het product? Activatiebureau Dutch Moving Media verrast jou dan graag met haar demonstrateurs. Onze promotiemedewerkers leggen de nadruk op het contact met jouw doelgroep en gebruiken hiervoor de instore demonstratie als middel. Resultaat? Een hogere conversie, meer nieuw geworven klanten én een ijzersterke promotie die voor merkentrouw zorgt.

Jouw eigen instore demonstraties?

Activatiebureau Dutch Moving Media realiseert voor merken zoals Sacla, Del Monte en Aldi wekelijks winkeldemonstraties. Bekijk onze cases van instore demonstraties of neem direct contact met ons op: 035-6211254. Wij ontzorgen jou graag met kwalitatieve instore demonstraties!

Related Posts