Jouw merk heeft een beurs op de planning staan of je overweegt om aan een beurs deel te nemen. Uiteraard wil jij alles uit de beurs halen en het hoogst haalbare resultaat bereiken. Denk bijvoorbeeld aan verhoogde merkbekendheid, gekwalificeerde leads of zelfs al directe verkoop. Om dit te behalen is kwaliteit en ervaring nodig. Wil jij jouw doelstellingen behalen en overtreffen dan heb je beurspersoneel met likeability nodig, activaties op de stand die bezoekers langer laten blijven én ontzorging in de gehele uitvoering. Promotiebureau Dutch Moving Media heeft jaren ervaring op o.a. de Huishoudbeurs, Masters of LXRY en gamebeurs First Look. Wij delen 4 fieldmarketing tips waardoor jouw beursdeelname nog succesvoller wordt. Wil je deze tips omzetten in uitvoering? Graag zet Promotiebureau Dutch Moving Media haar ervaring in voor jouw beurssucces. Voor een uniek voorstel, klik hier.
Tip 1: Getrainde beursmedewerkers maken het verschil
Als bedrijf is het belangrijk om te bedenken hoe je jezelf wilt positioneren op een beurs. Hoe je stand eruit ziet, welke producten je presenteert, wel of geen beursaanbieding én wie het merk vertegenwoordigen op de stand. Beurzen zijn piekmomenten. Hét moment om te laten zien wat het bedrijf kan bieden aan prospects. Toch maken bedrijven vaak de keuze om met enkel accountmanagers op de stand aanwezig te zijn of onervaren personeel.
Waarom je niet alleen accountmanagers moet inzetten op een stand
Nu vraag jij je misschien af.. wat is daar zo erg aan? Wij nemen je mee in het verschil. Accountmanagers hebben salesdoelstellingen en dat is dan ook waar zij zich op richten. Vaak nemen zij met een prospect in een zitje op de stand plaats, drinken een kopje koffie en focussen zich volledig op die ene lead. Aan het einde van het gesprek blijft het lege kopje koffie staan, de stoel staat gedraaid en de potentiële klanten die tijdens het gesprek de stand op kwamen werden gemist. Het ziet er niet uitnodigend en representatief uit. Deze zaken meegeven als aandachtspunt zal op een teleurstelling uitdraaien. Hoe vaak heb je namelijk zo een vergaderkamer niet aangetroffen ondanks de huisregels? Ook op een verkoopstand op bv. de Huishoudbeurs zijn accountmanagers niet de enige beursbemanning die je wilt hebben. Midden in hun doelgroep willen zij vooral graag meer weten van die doelgroep en zullen ze de verkoop vertragen.
Hoe maken de beursmedewerkers dan het verschil?
Tip 1 is dan ook om getrainde beursmedewerkers in te zetten. De ervaren beursmedewerkers van activatiebureau Dutch Moving Media weten hoe zij jouw beursdoelstelling het beste kunnen behalen. Zij zetten daarnaast hun representativiteit en likeability in om zo effectief mogelijk de bezoekers te bereiken. Het scherpe oog van onze beursmedewerkers zijn altijd alert op rommeligheden op de stand. Een lege sampling promotie schaal, een leeg kopje koffie of een scheef stapeltje flyers. Activatiebureau Dutch Moving Media heeft ook een bestand van representatieve hostessen die jouw beurs zo ontzorgen dat jij je enkel hoeft te focussen op de doelstellingen.
Interesse in het inzetten van getrainde beursmedewerkers die jouw beurs succesvol gaan maken? Neem contact op met Dutch Moving Media voor een voorstel.
Tip 2: Overwin het beursgeweld
Wil jij weten hoe je het boven het beursgeweld uitkomt? Klik hier voor tip 2.
Tip 3: Genereer traffic al voor de start van de beurs
Klik hier voor tip 3 en trek alle aandacht voor je doelgroep die jouw stand bezoekt.
Tip 4: Beursstand inrichten naar je doelstelling
Met tip 4 sluiten we af. Klik hier voor tip 4 en zorg voor een ijzersterke beursstand.