Je rijdt in je auto in Amsterdam. Langzaam, want het is druk in Amsterdam. Het stoplicht springt net voor jou op rood want het is Amsterdam. Plotseling zie je een stuk of 8 promobikes langskomen. Je weet wel, van die fietsen met reclame aan weerzijden. De fietsers hebben een lach op hun gezicht want de zon schijnt en fietsen is leuk. Jij zou stiekem ook liever op de promobike zitten dan in de auto toch? De communicatie op de promobike is je ook bijgebleven want racen, daar doen wij niet aan. Je denkt er nog even over na achter het stuur. Goede slogan, goed beeld. Misschien eens googelen dat bedrijf. Dan springt het stoplicht op groen en rij je door.
Je fietst door de stad. Amsterdam is een fietsstad dus waarom zou je met de auto gaan? Dan fiets je ineens naast een promobike. Je leest de reclame erop, passeert de fietser langzaam en wisselt een blik uit van ‘wij fietsers in Amsterdam’. Je werd net aangesproken op de fiets door een fiets, hoe gaaf is dat? Misschien eens checken waar jij dat werk kunt doen. En met die slogan van dat bedrijf waar ze voor fietsten is niks mis want die zit nog steeds in je hoofd…..
Mobiele buitenreclame is er in alle soorten en maten: Promobikes; Moving LED schermen; Walking billboards. Het gaat allemaal om het bewegen met buitenreclame. We kunnen anticiperen op de doelgroep. Wacht de doelgroep even bij een stoplicht? Dan blijven we even staan. Fietst de doelgroep voorbij? dan rijden we mee. We observeren, we scannen en we anticiperen. We zijn zo vrij als een vogel en zo slim als een vos. Omdat mobiele buitenreclame in een split second moet aanspreken, zorgen we ervoor dat de reclame zelf ijzersterk is. Een slogan die blijft hangen, een beeld dat spreekt.
Zodat al die fietsers en al die automobilisten in Amsterdam straks thuiskomen en in het beste geval denken: ‘Oja, dat bedrijf moest ik nog even googelen’ maar op zijn minst: ‘Nou heb ik toch nog steeds die slogan in mijn hoofd.’
Dus daarom: mobiele buitenreclame.
What else? Dutch Moving Media!